اهمیت تیم در تحقیقات

همیشه از بچگی در مورد اهمیت کار تیمی شنیده‌ایم اما تا قبل از ورود به محیط کار تقریباً هیچ وقت کارهای تیمی را به شکل جدی تجربه نکرده‌ایم و اصول و اهمیت آن را به درستی نفهمیده‌ایم. بعد از تجربه اولین طرح تحقیقاتی در دانشگاه و کار کردن در گروه‌های دانشجویی انگار برای اولین بار بود که اهمیت کار گروهی را واقعاً فهمیدم. گاهی اوقات چیزی را می‌شنوی و فکر می‌کنی که آن را متوجه شده‌ای؛ اما وقتی آن را تجربه می‌کنی تازه انگار آن را به طور واقعی می‌فهمی.

مثل انجام هر کار بزرگ دیگری تحقیق و پژوهش را هم نمی‌توان به تنهایی انجام داد. در این شکی نیست که ما باید در مهارت‌های مختلفی خودمان را قوی کنیم و روی مهارت‌های فردی خودمان کار کنیم. اما باید به این توجه داشت که در انجام یک پروژه می‌توان با جمع کردن افراد مختلف با استعدادها و مهارت‌های مختلف کار را خیلی بهتر پیش برد. این موضوع می‌تواند به پیش بردن بلند مدت کار هم کمک کند. به همین علت ضرورت شناخت و ارتباط بیشتر با افراد مختلف برایم روشن‌تر شد. این که باید در ارتباطاتمان به استعدادها و مهارت‌های مختلف افراد توجه کنیم و سعی کنیم گروه‌هایی بسازیم که فرصت شکوفا شدن به افراد می‌دهد و کار هم در سطح بازتر و بزرگ‌تری پیش می‌رود.

در مورد تیم و کار گروهی باید خیلی بیشتر کار کنم و تجربه کسب کنم و بخوانم و یاد بگیرم. باید سعی کنیم فرهنگ کار گروهی را بیشتر در خودمان تقویت کنیم، چون امکان کار کردن در سطح بالاتر و نتایج بسیار بزرگ‌تر و پایدارتری را برای ما فراهم می‌کند.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط