اشتیاق و هیجان مسیر علمی

کار علمی و تحقیقات در علوم پزشکی مسیری پر از ابعاد و جنبه‌های مختلف است. در هر قسمتی از کار می‌توان وارد حیطه‌های مختلف شد. از کار بالینی و راه انداختن شرکت بگیر تا تحقیقات علمی. تحقیقات علمی خودش شامل جنبه‌های متعدد و زیادی می‌شود. این مسیر به استعدادها و علایق متنوعی پاسخ می‌دهد و فرصت کار کردن در زمینه‌های مختلفی را فراهم می‌کند.
بر خلاف تصور اغلب ما این مسیر مسیری خشک و بی روح نیست. ساده نیست اما خسته کننده هم نیست. اتفاقاً پر از هیجان است و همین هیجان و علاقه است که باعث می‌شود افراد در این مسیر باقی بمانند و با سختی‌های آن کنار بیایند.
وقتی صحبت‌های دانشمندان و اساتید بزرگ این حوزه را می‌شنوم نکته‌ای که نظرم را جلب می‌کند این است که با وجود تمام تحقیقات بزرگی که انجام داده‌اند و افتخاراتی که داشته‌اند چقدر ساده در مورد علاقه خود به این حیطه و آن هیجان و اشتیاقی که آن‌ها را وارد مسیر کرده و نگه داشته می‌گویند. با گذشت زمان و پیشرفت در این حیطه انگیزه‌شان برای ماندن همچنان از جنس همان اشتیاق و هیجان اولیه‌ای است که آن‌ها را وارد این حیطه کرده است. هر چند در طول مسیر ممکن است اهداف و انگیزه‌ها تغییراتی کنند اما آن اشتیاق و هیجان اولیه ابتدای راه همچنان عامل محرکی قوی برای پیش رفتن در این مسیر همراه آن‌ها مانده است و فکر می‌کنم حفظ این اشتیاق است که باعث شده بتوانند در این مسیر موفق شوند و همچنان پیش بروند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط