در پشت پرده کشفیات

مسیر انتشار مطالب جدید علمی در مجله‌ها و سمینارها و غیره مسیری کاملاً دقیق و کنترل شده است. باید تحت نظارت و پس از بررسی داوران و در قالب‌های مشخصی که وجود دارد کارت را منتشر کنی. وجود این اصول لازم است تا تولید علم به طور صحیح صورت گیرد و مطالب اشتباه و غیرعلمی از مطالب علمی تأیید شده جدا شده و شناسایی شوند.
اما همه علم و مسیر علمی در مقالات دانشگاهی و مجله‌های علمی با اصطلاحات سنگین خلاصه نمی‌شود. دانش علمی باید طبق استانداردها تولید شود. اما در پشت پرده این تولیدات علمی مسیری وجود دارد که ارزش اشتراک گذاشتن با دیگران مخصوصاً با کسانی که به تازگی وارد این حوزه می‌شوند را دارد و این به اشتراک گذاشتن باید به زبان خود آن‌ها باشد.
فهمیدن مقاله دانشمندی که جایزه نوبل را برده نیاز به تخصص و دانشی دارد که پس از سال‌ها به دست می‌آید. اما دانستن داستان پشت این کشف علمی می‌تواند برای من الهام بخش و جذاب باشد. دیدن هیجان حاصل از به دست آوردن یک دانش جدید می‌تواند به من انگیزه بدهد و فهمیدن در مورد دشواری‌های مسیر و چالش‌های آن می‌تواند به من کمک کند که صبر و حوصله و ممارست خودم را تقویت کنم.
و اصلاً همین احساسات و هیجانات باعث می‌شود که افراد دوست داشته باشند وارد این حیطه شوند و در آن بمانند، با وجود همه مشکلات و سختی‌های آن.
پس چرا بیشتر در مورد این قسمت از مسیر علمی و کشفیات نخوانیم و ننویسیم و به آن توجه نکنیم؟

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط